21 Temmuz 2020

kolay ekşi mayalı ekmek tarifi / ekşi mayalı ekmek kolay tarifi

yoğurmasız, katlamasız, uğraştırmasız bu yöntemden gerçekten memnunum. 
tarifimi anneme ithaf ediyorum... 🙈

malzemeler:
2,5 bardak un,
1 bardak su,
1 tatlı kaşığı tuz,
1 yemek kaşığı su -tuzu açmak için,
3 yemek kaşığı sıvıyağ,
1 yemek kaşığı yoğurt.
beslendikten sonra üç katı kabarmış maya, yarım su bardağı kadar görünüyor.

yapılışı:
un, sıvıyağ, yoğurt karıştırılır. ortasına su ve maya alınır, karıştırılır. hepsi birbirine iyice yedirilip üzeri kapalı bir saat dinlendirilir.
tuz suda açılır ve hamurun üzerine gezdirilir, tuzun hamura eşit dağılması için iyice karıştırılır. hamur kapalı kapta buzdolabına alınır.
(buraya kadarki işlemi akşamdan yapıp dolaba atıyorum, sabah çıkarıyorum.)
10-12 saat sonra hamuru dolaptan çıkarıyorum. ekmeği pişireceğim kaba alıyorum direkt, içine yağlı kağıt serip, kaptan kaba alırken havadayken şöyyle kenarlarını alta kıvırıyorum derli toplu dursun diye, o kadar.
2,5-3 saat bu kapta mayalanıyor, kabarıyor.
üzerine chia tohumu serpiyorum, çok yakışıyor.
önceden ısıtılmış 240 derece fırında üzeri kapalı olarak kırk dakika, üzeri açık olarak yarım saat pişiriyorum. ama hep kontrollü...
fırına bir kase içinde sıcak su da koyuyorum.
çıktıktan sonra üzerine su serpip bezle kapatıyorum.
1-2 saat dinlendirip kesiyorum. 

ne oldu.
hamur tezgaha hiç inmedi.
maya sepeti hiç kullanılmadı. zaten kapitalizmin bir oyunu, bir ürünü...
yoğurma, katlama, hamurun başına kırk kere git-gel yok.
maya sepetine yapışan hamur yok, şekil vereceğim diye sinire strese gark olmak yok.
ağlamak yok, gülmek var.
yarınlardaaaa.

afiyet olsun.




Hiç yorum yok: