27 Temmuz 2020

domatesli kiş.

1,5 br. un, 125 gr. tereyağı, 1 çay kaşığı tuz, 1 yumurtadan hamur yaptım. kararında bir miktar çıkıyor, artmıyor.
hamuru dolapta sadece yarım saat beklettim.
tart kalıbının tabanına kenarlardan yükselecek şekilde yaydım. 200 derecede önceden ısıtılmış fırında 20 dk. pişirdim kabarmasına müsaade etmeden. (aslında üzerine ağırlık koymak gerekiyor ama ben arada açıp bastırdım yağlı kağıt ile, evde fasülye, nohut falan yoktu.)

peynir tabağında kalmış bütün peynirleri bir kaba aldım, bir kase kadardı, üzerine 3 çorba kaşığı labne, 1 yumurta da koyup karıştırdım. 
taze fesleğen, taze kekik, kuru fesleğen, kuru kekik ilave ettim. 

fırından alıp 5-10 dk. beklettiğim hamurun üzerine karışımı yayıp, üzerine domates dilimleri bıraktım. 

tekrar 200 derece fırına aldım, üzeri kuruyana kadar pişirdim. 

müthiş bir kahvaltılık.  

Hiç yorum yok: